loading...
دخترانی در صدف
محمد بازدید : 1 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

بیش از یک سال است که از تغییر نام رشته کتابداری و اطلاع رسانی به علم اطلاعات و دانش شناسی میگذرد، به همین مناسبت به همت انجمن علمی- دانشجویی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه آزاد همدان و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه همدان و با همکاری دانشگاه آزاد همدان همایشی با عنوان "کتابداری و اطلاع رسانی یا علم اطلاعات و دانش شناسی" در روز چهارشنبه مورخ 30/11/92 از ساعت 8:30 الی 15:30 در سالن همایش ساختمان شهید عباسپور دانشگاه آزاد همدان برگزار گردید.

این همایش که با استقبال چشمگیری  از سوی اساتید و دانشجویان سراسر کشور قرار گرفت،  با حضور معاون پژوهشی دانشگاه آزاد جناب آقای دکتر اسفندیاری مقدم، معاون دانشگاه جناب آقای دکتر بیات، اساتید محترم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد، جناب آقای دکتر فامیل روحانی و سرکار خانم دکتر زارعی ، اساتید محترم دانشگاه علوم پزشکی همدان، جناب آقای دکتر وکیلی مفرد، جناب آقای دکتر امیری، سرکار خانم دکتر معصومی، مدیرکل محترم اداره کتابخانه های عمومی  استان همدان، جناب آقای استعدادی و در جمع بیش از 100 نفر از دانشجویان دانشگاههای مختلف استان همدان و دیگر دانشجویانی که از  شهرهای دور و نزدیک (ملایر، کرمانشاه، تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، تبریز و...) در این همایش گرد هم آمده بودند با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید.
سپس جناب آقای دکتر اسفندیاری مقدم معاون پژوهشی دانشگاه  سخنرانی نمودند و ضمن خوشامدگویی به حاضران  از دیدن اعضائ فعال در گروههای بحث تخصصی رشته علم اطلاعات درین همایش  ابراز خرسندی نمودند. در ادامه خانم دکتر زارعی رئیس انجمن علمی- دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه همدان  در مورد علت برپایی این همایش توضیحاتی ارائه دادند مبنی بر اینکه این همایش با هدف تشخیص و تمایز عنوان کتابداری و اطلاع رسانی با علم اطلاعات و دانش شناسی از دیدگاه دانشجویان، بررسی و تحلیل آن در جامعه علمی و آینده حرفه کتابداری برگزار شده است.
ایشان  در ادامه صحبتهایشان فرمودند سوالی که در جامعه علمی این رشته مطرح است این است که با توجه به اینکه عنوان این رشته  تغییر یافته، آیا ماهیت حرفه هم تغییر یافته است و یا در جهت رشد و تکامل گام برمی دارد؟
وی افزود: 49 مقاله به دبیرخانه این همایش یکروزه ارسال شده بود که از مقالات پذیرفته شده 9 مقاله بصورت سخنرانی و 6 مقاله بصورت پوستر ارائه خواهد شد.
رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه همدان اظهار داشت: حرفه کتابداری و اطلاع رسانی از بدو تاسیس تاکنون با نام های  مختلف و متفاوتی شناخته شده است به عنوان مثال در سال 1802 با عنوان کتابشناسی، در سال1851 علم کتابداری و در سال 1858علم اطلاع رسانی نامیده شده است که این امر ناشی از آشفتگی مفهوم و عدم توجه به مباحث علم اطلاعات و دامنه وسیع این، دانش است
وی بیان کرد: "دانش شناسی "می تواند دانش و عناصراصلی، اطلاعات و داده را بررسی کند، اما "اطلاع رسانی " نمی تواند دانش را بررسی نماید و در موضوعات حرفه کتابداری، مباحث موضوعی همچون  سازماندهی دانش، مدیریت دانش وجود دارد، که در محدوده علم اطلاع رسانی نمی گنجد، یا بخشی از علم اطلاعات نیست.
رئیس انجمن کتابداری در ادامه خاطر نشان کرد گستردگی حوزه های موضوعی کتابداری و اطلاع رسانی و همچنین تطبیق عنوان رشته با بستر شناختی، معرفتی جامعه علمی و اجتماعی، بازنگری هایی انجام شد که منجر به تغییر عنوان رشته به علم اطلاعات و دانش شناسی گردیده است.
سپس  جناب آقای دکتر فامیل روحانی مدیرگروه محترم علم اطلاعات و دانش شناسی  به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن تجلیل از زنده یاد "دکتر عباس حری" پدر علم کتابداری ایران حاضران را برای ادای احترام به این استاد فرهیخته به برخواستن، یک دقیقه سکوت و  خواندن فاتحه ای برای ایشان دعوت نمودند. ودر ادامه صحبتهایشان فرمودند کتابداری شغل مقدسی است و کتابداران ادامه دهندگان راه انبیا هستند.  
پس از ایشان جناب آقای استعدادی مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان همدان اظهار داشت: کلید تحقق اهداف عالی در زمینه دانش و اطلاعات در دست کتابداران است.
ˈ ارشاد استعدادیˈ افزود: کتابداران نقش مهمی در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند و جایگاه کتابداران قابل تقدیر و ستایش است.
وی وجود اساتید بزرگ در زمینه علم کتابداری در همدان را از افتخارات استان همدان دانست و گفت: افکار عمومی و مسئولان، ارتقای سرانه مطالعه مفید در استان را انتظار دارند که باید به صورت جدی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.
مدیر کل کتابخانه های استان همدان در پایان افزود: طی دو سال گذشته کتابخانه های استان همدان از نظر سخت افزاری و نرم افزاری رشد قابل توجهی داشته اند.
در ادامه جلسه  شرکت کنندگان در همایش در حضور اساتید پنل علمی به ارائه مقالات خود پرداختند و به سوالات حضار پاسخ دادند. سخنرانان این همایش عبارتند از: آقایان محمد مینایی فر، صابر صدقی، حسین اصغر نژاد و خانمها زهرا اکبری، فرزانه شاه زیدی، فریبا صحبتیها، عطیه باغستانی تجلی 
پس از اقامه نماز ظهر و صرف نهار در خاتمه جلسه از شرکت کنندگان در همایش و اعضای انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه همدان و اعضای انجمن علمی-دانشجویی دانشگاه آزاد تقدیر به عمل آمد و لوح تقدیری به رسم یاد بود اهدا گردید.
 
 
 
 
 
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
محمد بازدید : 4 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)
به گزارش افکارنیوز، تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس تا روز چهارشنبه به دلیل تعطیلات لیگ تعطیل شد. از همین رو برخی از مسئولان تیم ملی در تماس‌‌های تلفنی به ۶ بازیکن پرسپولیس اعلام کردند که دوشنبه باید در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند تا خود را برای بازی‌های این تیم آماده کنند.این در شرایطی است که نام بازیکنانی مانند سید جلال حسینی، مهرداد پولادی، محسن بنگر، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری و رضا حقیقی در این لیست حضور دارند و حتی از آنها گذرنامه نیز گرفته شده اما فعلا خبری از پیام صادقیان نیست.

*همچنین مسئولان باشگاه پرسپولیس در پی اتفاقات بازی با فولاد در تماس‌ها و مکاتباتی با کمیته انضباطی خواستار روشن شدن حواشی‌های آن دیدار شده‌اند. این در شرایطی است که فولاد یکی از رقیب‌های اصلی پرسپولیس در لیگ برتر برای قهرمانی است و در دیدار مقابل پرسپولیس در اهواز به دلیل پرتاب اشیاء به سمت دایی و ماساژور تیم حاشیه‌هایی را در دو بازی اخیر در اهواز به وجود آورده است.
۶ پرسپولیسی دعوت شده به تیم ملی!

محمد بازدید : 2 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

نشانه چهار دومین داستان از سری مجموعه داستان‌های شرلوک هولمز  و یکی از بهترین و پیچیده‌ترین کتاب‌های این مجموعه است. این داستان حدود سه سال پس از اتود در قرمز لاکی منتشر شده است. در این رمان کم‌کم شخصیت شرلوک هولمز شکل آشنایش را پیدا می‌کند. مردی بلند بالا که به مواد مخدر کشش دارد، (رمان با صحنه تزریق مواد مخدر شرلوک هولمز آغاز می‌شود) اهل استنتاج و استدلال است و توجهی به زن‌ها ندارد و... در این رمان دکتر واتسون عاشق موکل شرلوک هولمز می‌شود و هم زمان با هولمز درگیر ماجرایی پیچیده می‌شود. دختر جوانی به هولمز مراجعه می‌کند و از مفقود شدن ناگهانی پدرش می‌گوید و اینکه هر سال در موعدی خاص دانه‌ای مروارید از سوی فردی ناشناس برای او ارسال می‌شود... این آغاز ماجراست. گرهام گرین درباره این رمان اینگونه نوشته است:  «شبی که اولین بار که نشانه چهار را به سال ۱۹۱۴ در سن ده سالگی خواندم آن شب تاریک در سرای پاندیچری را هرگز فراموش نمی‌کنم.»


محمد بازدید : 1 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

جلسه ششم از دوره هشتم جلسات آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی خمین ویژه مسافران وهمسفران در روزهای پنج شنبه با نگهبانی مسافر حسن ودبیری مسافر میثم واستادی مسافر محسن با دستور لسه وادی دوازدهم وتاثر آن روی من راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد.

خداوند رو شاکرم که یکبار دیگر فرصت خدمتگذاری در این جایگاه رو بهم عطا کرد تا بتونم در خدمت شما عزیزانم باشم.

موضوع جلسه امروز وادی دوازدهم است.همگی ما میدانیم در کنگره 60 14 وادی داریم که از این 14 وادی دوتای آنها اجرایی است که شرایط خاصی را دارند.یکی وادی هشتم که در سفر دوم باید بعد از گذشت 6ماه از رهایی طبق دستور بنیان کنگره اقای مهندس دژاکام اجازه بستن پیمان را بگیریم ودومین وادی وادی دوازدهم است که از اول تا دهم اسفند زمانی که یکسال از سفر دوم میگذرد باید مسافر یک درخت بکارد.

همیشه برایم سئوال بود که چه لزومی دارد این دستور جلسات در هر هفته سه بار تکرار شوند.وبه مرور زمان که جلوتر آمدم جواب این سئوالم را گرفتم.امروز در حال مطالعه وادی دوازدهم بودم که یک موضوعی به چشمم خورد که قبلا اصلا آنرا ندیده بودم وشاید هم دیده بودم ولی آنموقع دانایی من در حدی نبوده که بتوانم هدف این نوشته وادی دوازدهم را متوجه شوم.

خداوند علم را در درون انسان قرار داد تا با تجربه وآموزش آنرا از درون خود بیابد ودر جهت مستقیم آنرا بکار بگیرد.

در آخر امر امر اول اجرا میشود.

منظور این وادی برای من چند چیز مهم است که باید همگی این موضوعات را برای رهایی خودم مد نظر داشته باشم.

در جهانی که ما زندگی میکنیم برای رسیدن به خواسته هایمان نیازمند گذشت زمان هستیم برای مثالاگر من خواسته تولید گندم یا گوجه فرنگی را داشته باشم به یکباره ودر عرض چند ساعت نمیتوانم به این خواسته ام برسم.بلکه زمان مشخصی را باید سپری کنم تا در ادامه به تولید گندم ویا گوجه فرنگی دست پیدا کنم.

در این وادی از سه اصل تغییر وتبدیل وترخیص نامبرده شده است که اگر تغییر صورت نگیرد تبدیل وترخیصی هم در کار نخواهد بود.

این سه مولفه هم در ساختار صور ظاهر یا آشکار وهم در ساختار صور پنهان انسان از جمله عقل واندیشه وگفتار وپندار وکردار  انسان بسیار موثر هستند تا انسان کم خرد ونا آگاه را تبدیل به انسانی خردمند وآگاه نماید.

اگر در هستی تغییر وتبدیل وترخیص وجود نداشته باشد تمام هستی به حالت سکون در می آمد وبلافاصله متوقف ومتلاشی میشد.

برای مثال درمراحل کاشت وبرداشت گندم ما میتوانیم این مراحل را کامل ببینیم یا در شکل گرفتن یک نوزاد در رحم مادر.زمانی که اسپرم وتخمک با هم مخلوط میشوند به آرامی تغیرات در ظرف زمان شکل میگیرد وبعد از گذشت 9ماه اسپرم وتخمک تبدیل به یک نوزاد کامل میشوند ودر مرحله آخر ترخیص صورزت میگیرد ونوزاد متولد میشود.

در این وادی از سه مولفه دیگر صحبت شده که در وادی اول هم وجود دارند یعنی همان القا واحیا وتحرک.

واگر این سه مولفه نباشد تغییر وتبدیل وترخیص صورت نخواهد گرفت چون تغییرات وتبدیلات وترخیص به کمک القا واحیا وتحرک صورت میگیرد.

القا در هستی کاملا موجود است وما همگی شاهد آن هستیم مثل آموزش حیوانات به همنوعان خودشان ویا انسان به فرزندش.

در مرحله احیاءیا همان سازندگی میدانیم که احیائ فقط مختص ذات خداوند است ولی در این مسیر انسانهایی که به دیگران کمک میکنند تا از تاریکی ها بیرون بیاییند وراه را به آنها نشان میدهند را میتوانیم احیائ کننده بنامیم.مانند آقای مهندس دژاکام که با اختراع وکشف روش درمان اعتیاد انسانهای بسیاری را احیا نمودند.

در مرحله تحرک هم میدانیم که اساس هستی بر پایه تحرک بنا شده واگر تحرک وجود نداشته باشد تمامی ستاره ها متوقف ومتلاشی خواهند شد چرا که به یکدیگر برخورد میکنند برای همین گفته شده است که رکود بر هیچ موجودی جایز نیست.برای فردی هم که قصد دارد خودش را از تاریکیها نجات دهد تحرک یک موضوع بسیار مهم است کافی است فردی که در تاریکی قرار گرفته یک چرخش 180درجه انجام دهد تا رو به نور قرار بگیرد.

من از این وادی چند نتیجه گرفتم که آنها را برای خودم یادداشت کردم تا در مسیر زندگی بکار بگیرم.

1- اینکه دلیل ونتیچه آموزشها برای بالا رفتن ظرفیت من میباشد.

2- القا واحیا وتحرک را باید همیشه انجام دهم واز هر کدام سر جای خودش وبه موقع استفاده کنم.

3-مراحل تغییر وتبدیل وترخیص را برای همه کارهایم در نظر بگیرم.

4- اینکه تغییرات باید اول از اندیشه گفتار وکردار من شروع شود.

5- مسئله زمان را برای انجام هر کار یا خواسته ای در نظر بگیرم.

6- وجود نیروهای مخرب وبازدارنده به عنوان نیروی مکمل در هستی لازم وضروری است.

7- اینکه هیچ گاه از خطوط قرمز زندگی عبور نکنم که اگر از آنها عبور کنم جریمه وتاوانش را باید خودم بپردازم.

امیدوارم تونسته باشم حق مطلب رو ادا کنم.


محمد بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)
اخبار استقلال در آسيا

نماينده باشگاه استقلال امروز به استقبال نماينده اولين حريف آسيايي آبي‌پوشان رفت.



حامد افضلي مدير رسانه اي باشگاه استقلال امروز عصر با حضور در فرودگاه امام خميني به استقبال نماينده باشگاه الشباب رفت. اين تيم عربستاني اولين حريف آبي پوشان در ليگ قهرمانان آسيا است.

نماينده اين تيم امروز در هتل هما مستقر شد تا کليد اتاق هاي اعضاي تيم را تحويل بگيرد.

* تيم الشباب دوشنبه هفته جاري با کارواني 35 نفره راهي ايران مي شود.

همان روز جلسه هماهنگي و نشست خبري مربيان برگزار مي شود. البته ساعت نشست خبري مربيان هنوز مشخص نيست.

* تيم الشباب دوشنبه ساعت 19 در زمين اصلي تمرين مي کند. استقلال نيز همان روز ساعت 17:30 در زمين اصلي ورزشگاه آزادي تمرين مي کند.

ديدار دو تيم استقلال و الشباب سه شنبه ساعت 19:30 برگزار مي شود.

*استقلالي ها همچنين براي بازي دوم خود که با الريان در قطر است درخواست ويزا کرده اند و هنوز جواب ويزاي آنها نيامده است.




تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 14
  • بازدید کلی : 511