loading...
دخترانی در صدف
محمد بازدید : 7 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (2)

به سلامتی ((تنهاییام)) که هر وقت بهش

((خیانت)) کردم بازم اومد سراغم...


محمد بازدید : 1 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

زندگیـــــــــــ کنیـــــــــــــــد!

همه ما خودمان را چنین متقاعد می‌کنیم که زندگی بهتری خواهیم داشت اگر:

شغل‌مان را تغییر دهیم

                 مهاجرت کنیم

                          ازدواج کنیم

                               با افراد تازه‌ای آشنا شویم


محمد بازدید : 1 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

کمیته آموزش ایکوموس ایران برگزار میکند

سخنرانی با موضوع:

 

باستان شناسی شهری

خانم دکترهایده لاله

 

دوشنبه 19 اسفند 1392

ساعت ۱۵ الی 17

 

تالار دکتر شیرازی، واقع در خیابان ولیعصر، ضلع جنوب غربی پارک ساعی،

شماره ۲۱۶۹، فرهنگستان هنر، مرکز هنرپژوهی نقش جهان


محمد بازدید : 3 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)
اگر معلمی شغل انبیاست،

 مهندسی حرفه خالق یکتاست.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

روز مهندس مبارک!


محمد بازدید : 7 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

تو ایران اگه سرطانم داشته باشی اولش

یه دگزا واست تجویز میکنن ....میگن حساسیته!!!


محمد بازدید : 4 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (1)

گاهی موفق به فرار می شوم

زیر سایه ی پوچ خیال 

گوشه ی ایستای روز 

روی جدول کشی باغچه ی انار

که حالا فقط چوب خشک هایی دست به دعا مانده اند

می نشینم و حیات را نفس می کشم

مورچه ها زمین لب دار را ذره به ذره می کاوند

کمی آنسوتر سر تیر ماری را غنیمت برده اند 

و هنوز مثل همیشه 

اتفاق روزگارشان وجودشان است

چه زیبا، چه دوست داشتنی و چه تاسف بار

چه تاسف بار که پیدا شدن عادت شده است

حتما باید فرار کنم تا ثابت بمانم 

سایه این ابر کنار رود، آفتاب مرا خواهد دید

باز هم پیدا، باز هم گم شدن در ثانیه های روزگار

میان من و آفتاب بمان 

بذار این خیال پوچ کمی پر شود

                          کمی سنگین تر   

                             که اگر پیدا شدم

                                              پیدا بمانم



محمد بازدید : 9 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)



اگــر ثروتمند باشی ...






سرما تفریح میشود تا ...






پالتو پوست بخری !






خودت را گرم کنی و به اِسکی بروی ...






اگـــر فـقـیـر باشی ...






برعکس ، ســرما بدبختی میشود !






و آن وقت یاد میگیری که ...






حتی از زیبایی یک منظره ی برفی ، 






مــتــنــفــر باشی ...






و میفهمی که ...






همیشه انسان ها با هم ، نابرابرند ...



محمد بازدید : 1 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

وقتی آهنگ های گلزار رو گوش کردم..
تازه به استعداد ساسی مانکن پی بردم :|

.
.

آدما همیشه تو یه سنی درگیر یه آدم شدن که فک کردن بدون اون نمی تونن زندگی کنن…

بعدها متوجه میشن دقیقا با همه می تونن زندگی کنن جز اون!

.
.

لاى پنجره ٢ ميليمتر هم باز باشه مگس پيداش ميكنه و مياد تو خونه،
ولى اگه ٦ تا پنجره قدى هم باز باشه نميتونه بره بيرون هى ميره ميخوره تو شيشه! بدبخت کووور :|


محمد بازدید : 1 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

بیش از یک سال است که از تغییر نام رشته کتابداری و اطلاع رسانی به علم اطلاعات و دانش شناسی میگذرد، به همین مناسبت به همت انجمن علمی- دانشجویی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه آزاد همدان و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه همدان و با همکاری دانشگاه آزاد همدان همایشی با عنوان "کتابداری و اطلاع رسانی یا علم اطلاعات و دانش شناسی" در روز چهارشنبه مورخ 30/11/92 از ساعت 8:30 الی 15:30 در سالن همایش ساختمان شهید عباسپور دانشگاه آزاد همدان برگزار گردید.

این همایش که با استقبال چشمگیری  از سوی اساتید و دانشجویان سراسر کشور قرار گرفت،  با حضور معاون پژوهشی دانشگاه آزاد جناب آقای دکتر اسفندیاری مقدم، معاون دانشگاه جناب آقای دکتر بیات، اساتید محترم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد، جناب آقای دکتر فامیل روحانی و سرکار خانم دکتر زارعی ، اساتید محترم دانشگاه علوم پزشکی همدان، جناب آقای دکتر وکیلی مفرد، جناب آقای دکتر امیری، سرکار خانم دکتر معصومی، مدیرکل محترم اداره کتابخانه های عمومی  استان همدان، جناب آقای استعدادی و در جمع بیش از 100 نفر از دانشجویان دانشگاههای مختلف استان همدان و دیگر دانشجویانی که از  شهرهای دور و نزدیک (ملایر، کرمانشاه، تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، تبریز و...) در این همایش گرد هم آمده بودند با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید.
سپس جناب آقای دکتر اسفندیاری مقدم معاون پژوهشی دانشگاه  سخنرانی نمودند و ضمن خوشامدگویی به حاضران  از دیدن اعضائ فعال در گروههای بحث تخصصی رشته علم اطلاعات درین همایش  ابراز خرسندی نمودند. در ادامه خانم دکتر زارعی رئیس انجمن علمی- دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه همدان  در مورد علت برپایی این همایش توضیحاتی ارائه دادند مبنی بر اینکه این همایش با هدف تشخیص و تمایز عنوان کتابداری و اطلاع رسانی با علم اطلاعات و دانش شناسی از دیدگاه دانشجویان، بررسی و تحلیل آن در جامعه علمی و آینده حرفه کتابداری برگزار شده است.
ایشان  در ادامه صحبتهایشان فرمودند سوالی که در جامعه علمی این رشته مطرح است این است که با توجه به اینکه عنوان این رشته  تغییر یافته، آیا ماهیت حرفه هم تغییر یافته است و یا در جهت رشد و تکامل گام برمی دارد؟
وی افزود: 49 مقاله به دبیرخانه این همایش یکروزه ارسال شده بود که از مقالات پذیرفته شده 9 مقاله بصورت سخنرانی و 6 مقاله بصورت پوستر ارائه خواهد شد.
رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه همدان اظهار داشت: حرفه کتابداری و اطلاع رسانی از بدو تاسیس تاکنون با نام های  مختلف و متفاوتی شناخته شده است به عنوان مثال در سال 1802 با عنوان کتابشناسی، در سال1851 علم کتابداری و در سال 1858علم اطلاع رسانی نامیده شده است که این امر ناشی از آشفتگی مفهوم و عدم توجه به مباحث علم اطلاعات و دامنه وسیع این، دانش است
وی بیان کرد: "دانش شناسی "می تواند دانش و عناصراصلی، اطلاعات و داده را بررسی کند، اما "اطلاع رسانی " نمی تواند دانش را بررسی نماید و در موضوعات حرفه کتابداری، مباحث موضوعی همچون  سازماندهی دانش، مدیریت دانش وجود دارد، که در محدوده علم اطلاع رسانی نمی گنجد، یا بخشی از علم اطلاعات نیست.
رئیس انجمن کتابداری در ادامه خاطر نشان کرد گستردگی حوزه های موضوعی کتابداری و اطلاع رسانی و همچنین تطبیق عنوان رشته با بستر شناختی، معرفتی جامعه علمی و اجتماعی، بازنگری هایی انجام شد که منجر به تغییر عنوان رشته به علم اطلاعات و دانش شناسی گردیده است.
سپس  جناب آقای دکتر فامیل روحانی مدیرگروه محترم علم اطلاعات و دانش شناسی  به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن تجلیل از زنده یاد "دکتر عباس حری" پدر علم کتابداری ایران حاضران را برای ادای احترام به این استاد فرهیخته به برخواستن، یک دقیقه سکوت و  خواندن فاتحه ای برای ایشان دعوت نمودند. ودر ادامه صحبتهایشان فرمودند کتابداری شغل مقدسی است و کتابداران ادامه دهندگان راه انبیا هستند.  
پس از ایشان جناب آقای استعدادی مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان همدان اظهار داشت: کلید تحقق اهداف عالی در زمینه دانش و اطلاعات در دست کتابداران است.
ˈ ارشاد استعدادیˈ افزود: کتابداران نقش مهمی در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند و جایگاه کتابداران قابل تقدیر و ستایش است.
وی وجود اساتید بزرگ در زمینه علم کتابداری در همدان را از افتخارات استان همدان دانست و گفت: افکار عمومی و مسئولان، ارتقای سرانه مطالعه مفید در استان را انتظار دارند که باید به صورت جدی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.
مدیر کل کتابخانه های استان همدان در پایان افزود: طی دو سال گذشته کتابخانه های استان همدان از نظر سخت افزاری و نرم افزاری رشد قابل توجهی داشته اند.
در ادامه جلسه  شرکت کنندگان در همایش در حضور اساتید پنل علمی به ارائه مقالات خود پرداختند و به سوالات حضار پاسخ دادند. سخنرانان این همایش عبارتند از: آقایان محمد مینایی فر، صابر صدقی، حسین اصغر نژاد و خانمها زهرا اکبری، فرزانه شاه زیدی، فریبا صحبتیها، عطیه باغستانی تجلی 
پس از اقامه نماز ظهر و صرف نهار در خاتمه جلسه از شرکت کنندگان در همایش و اعضای انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه همدان و اعضای انجمن علمی-دانشجویی دانشگاه آزاد تقدیر به عمل آمد و لوح تقدیری به رسم یاد بود اهدا گردید.
 
 
 
 
 
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
محمد بازدید : 4 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)
به گزارش افکارنیوز، تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس تا روز چهارشنبه به دلیل تعطیلات لیگ تعطیل شد. از همین رو برخی از مسئولان تیم ملی در تماس‌‌های تلفنی به ۶ بازیکن پرسپولیس اعلام کردند که دوشنبه باید در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند تا خود را برای بازی‌های این تیم آماده کنند.این در شرایطی است که نام بازیکنانی مانند سید جلال حسینی، مهرداد پولادی، محسن بنگر، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری و رضا حقیقی در این لیست حضور دارند و حتی از آنها گذرنامه نیز گرفته شده اما فعلا خبری از پیام صادقیان نیست.

*همچنین مسئولان باشگاه پرسپولیس در پی اتفاقات بازی با فولاد در تماس‌ها و مکاتباتی با کمیته انضباطی خواستار روشن شدن حواشی‌های آن دیدار شده‌اند. این در شرایطی است که فولاد یکی از رقیب‌های اصلی پرسپولیس در لیگ برتر برای قهرمانی است و در دیدار مقابل پرسپولیس در اهواز به دلیل پرتاب اشیاء به سمت دایی و ماساژور تیم حاشیه‌هایی را در دو بازی اخیر در اهواز به وجود آورده است.
۶ پرسپولیسی دعوت شده به تیم ملی!

محمد بازدید : 2 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

نشانه چهار دومین داستان از سری مجموعه داستان‌های شرلوک هولمز  و یکی از بهترین و پیچیده‌ترین کتاب‌های این مجموعه است. این داستان حدود سه سال پس از اتود در قرمز لاکی منتشر شده است. در این رمان کم‌کم شخصیت شرلوک هولمز شکل آشنایش را پیدا می‌کند. مردی بلند بالا که به مواد مخدر کشش دارد، (رمان با صحنه تزریق مواد مخدر شرلوک هولمز آغاز می‌شود) اهل استنتاج و استدلال است و توجهی به زن‌ها ندارد و... در این رمان دکتر واتسون عاشق موکل شرلوک هولمز می‌شود و هم زمان با هولمز درگیر ماجرایی پیچیده می‌شود. دختر جوانی به هولمز مراجعه می‌کند و از مفقود شدن ناگهانی پدرش می‌گوید و اینکه هر سال در موعدی خاص دانه‌ای مروارید از سوی فردی ناشناس برای او ارسال می‌شود... این آغاز ماجراست. گرهام گرین درباره این رمان اینگونه نوشته است:  «شبی که اولین بار که نشانه چهار را به سال ۱۹۱۴ در سن ده سالگی خواندم آن شب تاریک در سرای پاندیچری را هرگز فراموش نمی‌کنم.»


محمد بازدید : 1 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

جلسه ششم از دوره هشتم جلسات آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی خمین ویژه مسافران وهمسفران در روزهای پنج شنبه با نگهبانی مسافر حسن ودبیری مسافر میثم واستادی مسافر محسن با دستور لسه وادی دوازدهم وتاثر آن روی من راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد.

خداوند رو شاکرم که یکبار دیگر فرصت خدمتگذاری در این جایگاه رو بهم عطا کرد تا بتونم در خدمت شما عزیزانم باشم.

موضوع جلسه امروز وادی دوازدهم است.همگی ما میدانیم در کنگره 60 14 وادی داریم که از این 14 وادی دوتای آنها اجرایی است که شرایط خاصی را دارند.یکی وادی هشتم که در سفر دوم باید بعد از گذشت 6ماه از رهایی طبق دستور بنیان کنگره اقای مهندس دژاکام اجازه بستن پیمان را بگیریم ودومین وادی وادی دوازدهم است که از اول تا دهم اسفند زمانی که یکسال از سفر دوم میگذرد باید مسافر یک درخت بکارد.

همیشه برایم سئوال بود که چه لزومی دارد این دستور جلسات در هر هفته سه بار تکرار شوند.وبه مرور زمان که جلوتر آمدم جواب این سئوالم را گرفتم.امروز در حال مطالعه وادی دوازدهم بودم که یک موضوعی به چشمم خورد که قبلا اصلا آنرا ندیده بودم وشاید هم دیده بودم ولی آنموقع دانایی من در حدی نبوده که بتوانم هدف این نوشته وادی دوازدهم را متوجه شوم.

خداوند علم را در درون انسان قرار داد تا با تجربه وآموزش آنرا از درون خود بیابد ودر جهت مستقیم آنرا بکار بگیرد.

در آخر امر امر اول اجرا میشود.

منظور این وادی برای من چند چیز مهم است که باید همگی این موضوعات را برای رهایی خودم مد نظر داشته باشم.

در جهانی که ما زندگی میکنیم برای رسیدن به خواسته هایمان نیازمند گذشت زمان هستیم برای مثالاگر من خواسته تولید گندم یا گوجه فرنگی را داشته باشم به یکباره ودر عرض چند ساعت نمیتوانم به این خواسته ام برسم.بلکه زمان مشخصی را باید سپری کنم تا در ادامه به تولید گندم ویا گوجه فرنگی دست پیدا کنم.

در این وادی از سه اصل تغییر وتبدیل وترخیص نامبرده شده است که اگر تغییر صورت نگیرد تبدیل وترخیصی هم در کار نخواهد بود.

این سه مولفه هم در ساختار صور ظاهر یا آشکار وهم در ساختار صور پنهان انسان از جمله عقل واندیشه وگفتار وپندار وکردار  انسان بسیار موثر هستند تا انسان کم خرد ونا آگاه را تبدیل به انسانی خردمند وآگاه نماید.

اگر در هستی تغییر وتبدیل وترخیص وجود نداشته باشد تمام هستی به حالت سکون در می آمد وبلافاصله متوقف ومتلاشی میشد.

برای مثال درمراحل کاشت وبرداشت گندم ما میتوانیم این مراحل را کامل ببینیم یا در شکل گرفتن یک نوزاد در رحم مادر.زمانی که اسپرم وتخمک با هم مخلوط میشوند به آرامی تغیرات در ظرف زمان شکل میگیرد وبعد از گذشت 9ماه اسپرم وتخمک تبدیل به یک نوزاد کامل میشوند ودر مرحله آخر ترخیص صورزت میگیرد ونوزاد متولد میشود.

در این وادی از سه مولفه دیگر صحبت شده که در وادی اول هم وجود دارند یعنی همان القا واحیا وتحرک.

واگر این سه مولفه نباشد تغییر وتبدیل وترخیص صورت نخواهد گرفت چون تغییرات وتبدیلات وترخیص به کمک القا واحیا وتحرک صورت میگیرد.

القا در هستی کاملا موجود است وما همگی شاهد آن هستیم مثل آموزش حیوانات به همنوعان خودشان ویا انسان به فرزندش.

در مرحله احیاءیا همان سازندگی میدانیم که احیائ فقط مختص ذات خداوند است ولی در این مسیر انسانهایی که به دیگران کمک میکنند تا از تاریکی ها بیرون بیاییند وراه را به آنها نشان میدهند را میتوانیم احیائ کننده بنامیم.مانند آقای مهندس دژاکام که با اختراع وکشف روش درمان اعتیاد انسانهای بسیاری را احیا نمودند.

در مرحله تحرک هم میدانیم که اساس هستی بر پایه تحرک بنا شده واگر تحرک وجود نداشته باشد تمامی ستاره ها متوقف ومتلاشی خواهند شد چرا که به یکدیگر برخورد میکنند برای همین گفته شده است که رکود بر هیچ موجودی جایز نیست.برای فردی هم که قصد دارد خودش را از تاریکیها نجات دهد تحرک یک موضوع بسیار مهم است کافی است فردی که در تاریکی قرار گرفته یک چرخش 180درجه انجام دهد تا رو به نور قرار بگیرد.

من از این وادی چند نتیجه گرفتم که آنها را برای خودم یادداشت کردم تا در مسیر زندگی بکار بگیرم.

1- اینکه دلیل ونتیچه آموزشها برای بالا رفتن ظرفیت من میباشد.

2- القا واحیا وتحرک را باید همیشه انجام دهم واز هر کدام سر جای خودش وبه موقع استفاده کنم.

3-مراحل تغییر وتبدیل وترخیص را برای همه کارهایم در نظر بگیرم.

4- اینکه تغییرات باید اول از اندیشه گفتار وکردار من شروع شود.

5- مسئله زمان را برای انجام هر کار یا خواسته ای در نظر بگیرم.

6- وجود نیروهای مخرب وبازدارنده به عنوان نیروی مکمل در هستی لازم وضروری است.

7- اینکه هیچ گاه از خطوط قرمز زندگی عبور نکنم که اگر از آنها عبور کنم جریمه وتاوانش را باید خودم بپردازم.

امیدوارم تونسته باشم حق مطلب رو ادا کنم.


محمد بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)
اخبار استقلال در آسيا

نماينده باشگاه استقلال امروز به استقبال نماينده اولين حريف آسيايي آبي‌پوشان رفت.



حامد افضلي مدير رسانه اي باشگاه استقلال امروز عصر با حضور در فرودگاه امام خميني به استقبال نماينده باشگاه الشباب رفت. اين تيم عربستاني اولين حريف آبي پوشان در ليگ قهرمانان آسيا است.

نماينده اين تيم امروز در هتل هما مستقر شد تا کليد اتاق هاي اعضاي تيم را تحويل بگيرد.

* تيم الشباب دوشنبه هفته جاري با کارواني 35 نفره راهي ايران مي شود.

همان روز جلسه هماهنگي و نشست خبري مربيان برگزار مي شود. البته ساعت نشست خبري مربيان هنوز مشخص نيست.

* تيم الشباب دوشنبه ساعت 19 در زمين اصلي تمرين مي کند. استقلال نيز همان روز ساعت 17:30 در زمين اصلي ورزشگاه آزادي تمرين مي کند.

ديدار دو تيم استقلال و الشباب سه شنبه ساعت 19:30 برگزار مي شود.

*استقلالي ها همچنين براي بازي دوم خود که با الريان در قطر است درخواست ويزا کرده اند و هنوز جواب ويزاي آنها نيامده است.




محمد بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)
دوست داشتم وقایع این روزها رو با قلمی بنویسم که بعدها بشود خواند. 

بشود با انها ارتباط برقرار کرد. اما باید اعتراف کنم که کار سختی ست. 

تمرکز بر روی آنچه می خواهم بنویسم، بسیار دشوار است و رشته طنز و خوشرویی را از دست ندادن، سخت تر از آن.

سارا، امروز صبح گفت که هیچ کدام از کارهایی که قرار است در کانادا انجام دهیم، برایش مهم نیست و اصلا از نظر او، مهادجرت، کار بیهوده ای بوده. 

با شنیدن این جملات، برق از چشمانم پرید. 

ما ، داریم به انتهای برنامه هایمان نزدیک و می شویم و واقعا باید تمام تمرکزمان را بر روی کارهای باقی مانده مان قرار دهیم. اما ...

 البته قبلا هم چوب این طرز فکر را خورده ایم. 

روزهایی که به جای تمرکز بر زبان فرانسه و مهیا شدن برای سفر، صرف افکار بیهوده و " چه کنم" های پراکنده شد. 

کاشکی تمام آنها ، به نتیجه می رسید. 

کاشکی حتی ماجرای مهاجرت کنسل می شد.

حداقل در آن شرایط، می دانستم که اگر به خود فشار می آورم، دارم کسی را خوشحال می کنم. 

اما امروز چه ؟

فقط اضطراب و فقط تنهایی!!!!

تنهایی در مسیری که واقعا به همدلی نیاز دارد. 

هر روز که می گذرد و با هر سخنی که به میان می آید، نه تنها درد ها و استرس های من کاهش نمی یابد، بلکه بر بار مسئولیت های من - به شکل ناجوانمردانه ای- افزوده می شود.

هر روز که می گذرد و به رفتن نزدیک می شوم، احساس می کنم تامین آرامش برای خانواده ام، آنقدر دور و دست نیافتنی ست که هرگ به ان نخواهم رسید.

این روزها، بسیار یاد ماجرای قورباغه ی کر می افتم و افسوس که نمی توانم نقش آن را به خوبی بازی کنم. 

هر لحظه دارم سر می خورم و برای در جا ماندنم باید انرژی زیادی خرج کنم.

گاهی با خودم فکر می کنم، تقدیر عجیبی در انتظار من است. 

گاهی با خودم فکر می کنم که این راه سخت، به انتهایی شیرین و دوست داشتنی ختم می شود. 

با تمام وجود امیدوارم که اینگونه باشد. 

امیدوارم که نتیجه ی این تلاش ها، ارزش این همه استرس و ناراحتی را داشته باشد.

 امیدوارم که اطرافیان از عذاب دادن ما، دست بکشند. و آرامش ما را - هر جا که هستیم- برای خودمان بخواهند و از وجود نا توان ما، ابزاری برای ارضای حس خودخواهی هایشان نسازند.

 واقعا امیدوارم به همین زودی ها، به جایی برسم که همه را شاد خوشحال ببینم. چه آنها که نزدیک ما هستند و چه آنها که از ما دور خواهند بود . و امیدوارم که این همه استرس و ناراحتی ، توانی برای ما ، برای لذت بردن از زندگی و شاد زیستن باقی بگذارد. 

سال 1393 ، سال عجیبی خواهد بود. سالی که باید شرح ماجراهایش را دنبال کرد. سالی که مسیر ما، به  شکلی جدی، تغییر خواهد کرد.

سالی که روابط ما با آدم های دور و بر ماتن را به تمامی تغییر خواهد داد. 

هیچ کس از این تغییر ، در امان نخواهد بود. 

آنها که نزدیکند، از ما دور می شوند و آنها که امروزدور ند، به یکباره ، نزدیک خواهند شد.

 باز هم در انتها امیدوارم که این مهادجرت ، با تمام سختی ها وئ ناملایمت هایی که در ابتدا دارد، برای ما، کلید رسیدن به آرزو های بزرگ و فرصت و شادی های بی پایان باشد.


محمد بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)
من شکایت دارم...


از آن ها که نمی فهمند چادر مشکی من یادگار مادرم زهرا (س)ست

از آن ها که به سخره می گیرند قـداسـتِ حجابِ مادرم را ؛


چـــــرا نمی فهمی؟


این تکه پارچه ی مشکی، از هر جنسی که باشد


حـــُرمــت دارد


محمد بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)
روز پنج شنبه مورخ 92/11/17  به همراه همکاران علوم تجربی در منطقه و حدود 50 دانش آموز  دختر و پسر پایه سوم راهنمایی   از مدارس عترت و دهخدا و کوثر و فاطمه زهرا راهی گورک سادات شدیم. ساعت 5/30 کنار درب ورودی رصدخانه بودیم.خانم هاشمی نسب دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردند. پسرها را برای دیدن فیلم به داخل یکی از اتاق ها بردند.و برای دانش آموزان دختر در حیاط رصدخانه حدود یک ساعت توضیحاتی را ارائه دادند. وهرآنچه را که توضیح میدادند نشان نیز می دادند.

دانش آموزان بدون توجه به سوز سرما و از روی علاقه به تمام صحبت های خانم هاشمی نسب گوش دادندو سپس توسط یکی از همکاران ایشان تلسکوپی برای رویت ستاره ها و صورت های فلکی  در حیاط رصد خانه دایر شد و دانش آموزان یکی یکی به رصد ستاره ها و ماه وسیاره مشتری و 4 قمر آن  پرداختند.و سپس به اتاق کنفرانس رفته و توضیحاتی راجع به کل جهان و منظومه شمسی را شنیدند.

سپس به اتاق آسمان نما رفتندو در نهایت به طبقه فوقانی  به جایی که رو به آسمان بود و تلسکوپ بزرگ و پیشرفته ای در آن بود رفته و به رصد مشتری و 4 قمر آن نشستند.

وقتی به آسمان نگاه می کنی به عظمت جهان و خدایی که آن را خلق کرده پی می بریم . 

ما که از بودن در آنجا و دیدن ستاره ها لذت بردیم.

شما را نیز به رفتن به رصدخانه و دیدن از آنجا دعوت می کنم.



محمد بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

کارگاه آموزشی تخصصی "توانگری مالی شرکت های بیمه" در تهران برگزار می شود.این کارگاه آموزشی توسط انجمن حرفه ای صنعت بیمه روز هفتم اسفند ماه جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برگزار می شود.

به گزارش ریسک نیوز،از روابط عمومی بیمه دانا، این کارگاه آموزشی توسط  انجمن حرفه ای صنعت بیمه روز هفتم اسفند ماه جاری از ساعت 14 تا 18 با سرفصل های زیر برگزار می شود:

1-  معرفی انواع ریسک هایی که شرکت های بیمه با آن مواجه هستند به طور عام و تمرکز بر ریسک ورشکستگی یا توانگری مالی بطور خاص.

2-     آشنایی کارشناسان و مدیران شرکت های بیمه با تحلیل صورت های مالی شرکت های بیمه.

3-     تشریح آیین نامه شماره 69 بیمه مرکزی، برای کنترل ریسک شرکت های بیمه.

4-     بررسی نقاط قوت و ضعف شاخص توانگری.

کارشناسان و نمایندگان متقاضی برای حضور و ثبت نام در این کارگاه آموزشی می توانند به نشانی انجمن WWW.ahsb.ir مراجعه نمایند.


محمد بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)
هدررفت محصولات کشاورزی در ایران معضلی مهمی در این بخش شده است چراکه 35 درصد از میزان تولید ضایع می‌شود درحالیکه به گفته مسئولان وزارت کشاورزی این میزان هدررفت می‌تواند غذای 15 میلیون نفر را در سال تامین کند.

منصور بهروزی لار - استاد دانشگاه تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره راهکارهای کاهش ضایعات تولیدات کشاورزی اظهار کرد: انبارداری با شرایط دما و رطوبت مناسب و حمل و نقل درست در کاهش ضایعات بسیار موثر است. فناوری‌های نوین کمباین‌های غلات مانند مکان نمای دیفرانسیلی، سامانه‌های سنجش عملکرد و افت سنجی از مواردی است که افت چهار تا پنج درصدی را به زیریک درصد رسانده است.

وی افزود: ماشین‌های پخش متناسب، حس‌گرها در کشت و کار ماهواره‌ای یا کشاورزی دقیق نیز از تکنولوژی‌های جدیدی هستند که به بهره‌وری بیشتر محصول کمک می‌کنند.

به گفته این کارشناس کشاورزی معمولا ضایعات با محصول جانبی اشتباه گرفته می‌شود؛ ضایعات به معنی مقداری از محصول مورد نظر است که در حال انجام عملیات مختلف ماشینی تلف می‌شود یا بازار پسندی خود را از دست می‌دهد.

بهروزی لار ادامه داد: گندم، پوشال ذرت یا نیشکر، سرشاخه‌های درختان میوه در هرس آنها و از این قبیل ضایعات محسوب نمی‌شوند بلکه می‌توان آنها را محصولات فرعی یا جانبی نامید اما گندمی که از عقب کمباین بیرون می‌ریزد، میوه‌ای که در اثر ضربه مکانیکی در انبار فاسد می‌شود یا بذری که در اثر شدت عمل ماشین کاشت یا داشت ترک برداشته و قوه نامیه خود را از دست می‌دهد جزو ضایعات است.

وی با بیان این‌که ضایعات در محصول‌های مختلف به صورت‌های متفاوتی ظاهر می‌شوند، گفت: برای مثال در زمان برداشت گندم، جو، برنج و ذرت دانه‌ای، خوشه‌هایی بر زمین ریخته که وارد کمباین نمی‌شوند، دانه‌ها و کزل‌های حاوی دانه که از عقب ماشین بیرون می‌ریزند، دانه‌های خرد شده در اثر شدت عمل کوبنده گرچه از عملکرد نمی‌کاهد اما بازارپسندی محصول را کاهش می‌دهد.

این کارشناس کشاورزی دلیل این نوع ضایعات را برداشت دیرهنگام محصول، تنظیم نبودن اندام‌های کمباین و ساعت برداشت در روز دانست و تصریح کرد: برای ذرت علوفه‌ای، خرد شدن بیش از حد یا کمتر از حد ساقه و برگ است که سبب ریزش محصول در مزرعه یا تلفات در سیلوی ذرت می‌شود این تلفات با تنظیم درست طول قطعه و تیزی تیغه‌ها کاهش می‌یابند.

به گفته وی تلفات در پنبه شامل الیافی از پنبه یا پنبه دانه است که باد می‌برد یا در هنگام انتقال به مخزن از دست می‌رود. برداشت به موقع و تنظیم درست ماشین عامل‌های موثر در کاهش این نوع ضایعات است.

بهروزی لار ادامه داد: در سیب زمینی، غده‌های تکه شده هنگام در آوردن از درون و خاک و به جا مانده روی خاک به هنگام انتقال به مخزن ماشین است. در سیب درختی نیز سیب‌هایی که در اثر برخورد با اندام‌های ماشین یا افتادن روی زمین ضربه می‌بیند و فساد پذیری آن زیاد می‌شود که جلوگیری از این ضربه‌ها به کاهش ضایعات می‌انجامد.

این کارشناس کشاورزی با اشاره به ضایعات بخش طیور نیز گفت: در تولید طیور، پرنده‌های تلف شده در اثر نگهداری نامناسب به ضایعات تبدیل می‌شوند که با کنترل شرایط محیطی و بهداشت بهتر می‌توان آن را کم کرد.

وی خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی در بیشتر این تلفات تاثیری ندارد اما در فرآوری محصولات فرعی مانند کاه گندم یا باگاس نیشکر می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، ضایعات محصولات کشاورزی آفت بزرگی در راستای امنیت غذایی است و با وجود امنیت قابل قبول غذایی در کشور، سالانه 35 درصد از محصولات کشاورزی در فرآیند تولید و عرضه به شکل‌های مختلف به ضایعات تبدیل می‌شوند که این حجم می‌تواند غذای بیش از 15 میلیون نفر جمعیت را تامین کند!

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)


محمد بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)


عبارات زیر را بخوانید. معشوق‌تان را تصور کنید و نام معشوق‌تان را به جای کلمه او بگذارید. حالا اگر با هر عبارت به طورکامل موافق بودید، عدد 7، اگر نسبتا موافق بودید، عدد 6 ، اگر کمی‌ موافق بودید عدد 5، اگر عبارت را هم درست می‌دانستید و هم غلط (یعنی در مورد نظرتان مطمئن نبودید)، عدد 4، اگر با آن کمی ‌مخالف بودید، عدد 3، اگر نسبتا مخالف بودید، عدد 2 و اگر به‌طور کامل مخالف بودید عدد 1 را جلو عبارت بنویسید.


1) برای رسیدن به او خیلی عجله دارم.


2) او را خیلی جذاب می‌دانم.


3) او نسبت به بیشتر مردم، عیب‌های کمتری دارد.


4) برای او هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهم.


5) به نظر من، او خیلی دلربا است.


6) دوست دارم احساساتم را با او در میان بگذارم.


7) وقتی با هم کاری را انجام می‌دهیم، کار برایم خیلی خوشایند است.


8) دوست دارم که او حتما مال من باشد.


9) اگر اتفاقی برای او بیفتد؛ خیلی ناراحت می‌شوم.


10) خیلی وقت‌ها به او فکر می‌کنم.


11) خیلی مهم است که او به من علاقه داشته باشد.


12) وقتی با او هستم، کاملا خوشحالم.


13) برایم دشوار است که برای مدتی طولانی از او دور باشم.


14) خیلی به او علاقه دارم

نتیجه ادامه مطلب:::::::::::::


محمد بازدید : 4 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

قرار بر این بود تا هواپیمای حامل ریگی توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در یکی از پایگاههای ایران به زمین بنشیند در حالی که هیچ یک از خلبانان حاضر در عملیات اطلاعی از ماجرا نداشته و تنها موظف به زمین نشاندن هواپیمای مذکور بودند.

ساعت 23:15 سوم اسفندماه 1388

پست فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران

در کوتاهترین زمان ممکن، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش از طریق معاون اطلاعات خود، در جریان رهگیری این هواپیما قرار گرفت و دستور اجرای عملیات را صادر کرد.

اجرای این عملیات با نظارت فرمانده کل ارتش و معاون عملیاتی‌اش، برعهده فرمانده نیروی هوایی و نیز مرکز عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) سپرده شد.

دستور عملیات، ساده ولی واضح بود: «پرواز هواپیمای بوئینگ 737 به مقصد قرقیزستان قبل از خروج از حریم هوایی کشور باید در یکی از فرودگاههای ایران، ترجیحا تهران مجبور به نشستن شود.»

ساعت 23:25 سوم اسفند ماه 1388

ستادفرماندهی نیروی هوایی سالن توجیه مرکز فرماندهی نهاجا

امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی با سرعت وارد پست فرماندهی شده و دستور داد تا معاون عملیات، نماینده مرکز عملیات قرارگاه پدافند هوایی، فرمانده حفاظت اطلاعات، جانشین و مدیر عملیات و رییس مرکز فرماندهی در کمترین زمان ممکن حاضر شوند.

بلافاصله به کلیه پایگاههای هوایی کشور نیز اعلام آماده باش کامل برای اجرای یک رهگیری هوایی بسیار حساس داده شد.

فرمانده نهاجا در کوتاهترین زمان، دستور واصله را ابلاغ کرده و می‌گوید که شرح این ماموریت، دقایقی قبل، از طریق دفتر ویژه و با طبقه‌بندی «به کلی سری» و مستقیم در اختیار وی قرار گرفته است.

4 فرودگاه تهران، مشهد، کرمان و بندرعباس برای نشاندن هواپیمای مذکور در نظر گرفته می‌شود اما به دلیل آماده نبودن فرودگاه کرمان و بُعد مسافت فرودگاههای تهران و مشهد، در نهایت فرودگاه بندرعباس برای نشاندن بوئینگ 737 انتخاب می‌شود.

برای درک اهمیت موضوع، کافیست به برخی الزامات این طرح توجه کنیم:

- زمان تقریبی برخاستن هواپیمای مسافربری از امارات متحده عربی

- زمان ورود هواپیمای هدف به حریم هوایی ایران و استقرار آن در فضای تعیین شده عملیات

- ملاحظات و محدودیت‌های پرواز در شب و در مجاورت با مرز

- تعیین سقف پرواز امن برای اجرای سناریوی فرود

- پیش بینی حضور جنگنده‌های بیگانه برای کمک به هواپیمای هدف که احتمال پرواز آنها از روی ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس و یا نزدیکترین پایگاه زمینی به بندرعباس متصور بود

- محاسبه میزان سوخت جنگنده‌های رهگیر، در صورت طولانی شدن عملیات رهگیری و پیش بینی حضور هواپیمای تانکر در محدوده منطقه عملیات

- چگونگی نوع اخطار به هواپیمای مسافربری و تحلیل واکنش خلبان آن از سوی خلبان جنگنده خودی

- ارزیابی تحمل روحی و روانی خلبان هواپیمای هدف نسبت به رهگیری هوایی و نحوه ادامه آن تا حصول نتیجه مطلوب

- مدیریت فرود هواپیما در وضعیت دلخواه

- آمادگی رویارویی با افکار جهانی پس از این رویداد

- پیش بینی عدم تمکین خلبان هواپیمای مسافربری وسرپیچی وی از اخطارهای خلبانان ایرانی برای اجرای راهکارهای بعدی

در بخشی از طرح‌ریزی عملیاتی، قراربر این شد که به منظور پیشگیری از هرگونه رویداد غیرمنتظره، حداقل 2 فروند هواپیمای رهگیر اف 14 نیز برای تامین پوشش هوایی منطقه در نظر گرفته شود.

در دومین مرحله از تدوین طرح عملیاتی، 4 فروند هواپیمای شکاری مجهز به «کد آلرت» نیز در پایگاه نهم شکاری (بندرعباس) در نظر گرفته شد که 2 فروند از آنها به طور مستقیم در این عملیات درگیر شدند.

از پایگاههای شکاری تبریز، همدان، دزفول و بوشهر نیز خواسته شد تا مجرب ترین خلبانان خود را به محل کار فرا بخوانند تا در صورت بروز دخالت بیگانگان، این جنگنده‌ها آماده مقابله باشند.

ساعت 23:45 سوم اسفندماه 1388

ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش

فرمانده نیروی هوایی از طریق تلفن مستقیم و قرمز رنگ (که تلفن ویژه و غیرقابل شنود است)، با فرمانده پایگاه نهم ارتباط برقرار کرده و می‌گوید: «یک فروند هواپیما در ساعت نیم بامداد از فرودگاه دُبی پرواز و به سمت بیشکک حرکت خواهد کرد و از کریدور هوایی ایران خواهد گذشت. از شما می‌خواهم این هواپیما را رهگیری و وادار به فرود اجباری در فرودگاه بندعباس کنید. تکرار می‌کنم این هواپیما نباید از محدوده پروازی بندرعباس خارج شود.»

جنگنده فانتوم (اف4) نیروی هوایی ارتش

ساعت 23:50 سوم اسفندماه1388

پایگاه نهم شکاری (بندرعباس)

خلبانان آلرت پایگاه در کمترین زمان آماده عملیات می‌شوند.

نحوه طرح‌ریزی این عملیات ایجاب می‌کرد نیم ساعت پس از پرواز اولین جنگنده رهگیر (هواپیمای اصلی)، دومین فروند نیز در منطقه پروازی و در ارتفاعی مطمئن و نزدیک به صحنه عملیات، قرار بگیرد.

جنگنده رهگیر خودی در طرح با نام «دنا آلفا» و هواپیمای دوم نیز با نام «دنا براوو» و هواپیمای آماده بر روی باند نیز به نام «دنا چارلی» معرفی شدند.

در اولین دقایق بامداد چهارم اسفندماه 1388، 2 فروند هواپیما از ناوگان ترابری سوخت رسان نیز به پرواز درآمدند.

یک فروند بوئینگ سوخترسان 747 جامبوجت به مقصد اصفهان به پرواز خود ادامه داد و سپس به همراه 2 فروند هواپیمای اف14 که از آسمان منطقه به سمت شرق و شمال شرق در حرکت بودند، عمل اتصال هوایی سوختگیری را با هدایت رادار در منطقه انجام دادند.

یک فرود بوئینگ 707 نیز به سوی منطقه پروازی سوختگیری هوایی در حد فاصل پایگاه کرمان و بندرعباس ادامه مسیر داد.

لحظه پرواز جنگنده تامکت (اف14) نیروی هوایی ارتش

ساعت 01:34 بامداد چهارم اسفند ماه 1388

فرودگاه دُبی

هواپیمای هدف از باند فرودگاه دُبی به پرواز در می‌آید.

کارکنان مرکز رادار هوایی قرارگاه پدافند هوایی نیز به خوبی می‌دانستند براساس قوانین بین‌المللی ایکائو، هر هواپیمای ورودی به کشور باید 10 دقیقه قبل از ورود، با فرکانس رادیویی رادار ارتباط برقرار کرده و پس از دریافت کد رهگیری از قبل تعریف شده، مجوز ورد به فضای کشور را دریافت کند.

هرچند این موضوع سبب سهولت در کشف و شناسایی می‌شود، اما همزمانی ورود چند پرنده ناشناس آنهم به فاصله 2 تا 5 دقیقه، نگرانی‌های خاص خود را در کشف و شناسایی در پی دارد.

ساعت 01:53 بامداد چهارم اسفند ماه 1388

پایگاه نهم شکاری

جنگنده شکاری «دنا آلفا» با کسب اجازه از برج مراقبت به پرواز در آمده، بلافاصله با کمک رادار، در مسیر 60 مایلی هواپیمای مسافربری قرار گرفت که تا دقایقی دیگر وارد حریم هوایی کشور می‌شود.

دقایقی بعد، هواپیمای مسافربری بر فراز بندرعباس قرار گرفته و فانتوم «دنا آلفا» خود را به آن نزدیکتر کرده و منتظر دستور می‌ماند.

بر اساس محاسبات دقیق، فقط 10 دقیقه برای مجاب کردن خلبان هواپیمای مسافربری فرصت باقی است.

خلبان «دنا آلفا» با نزدیکی به هواپیمای مسافربری، به فرمانده پایگاه می‌گوید که این هواپیما از نوع 737 است. فرمانده نیز با ابراز خوشحالی از درست درآمدن محاسبات، به او می‌گوید فاصله‌اش را با هواپیما حفظ کرده و آن را گم نکند.

جنگنده دوم (دنا براوو) نیز به پرواز درآمده و خیلی زود خود را میان نقطه ارتباط رادار زمینی و کاروان پروازی مستقر در بندرعباس جای می‌دهد.

رادار منطقه، 2 بار با هدایت جنگنده رهگیر، به هواپیمای مسافربری، درخواست فرود آن را می‌کند که هر 2بار با بی‌اعتنایی خلبان مسافربری مواجه می‌شود.

رادار با اطمینان از استقرار شکاری رهگیر در پشت سر هواپیمای مسافربری، فرمان خود را برای اقدام به فرود اجباری در بندرعباس صادر کرد: «... لیما یانکی نوامبر 454! ادامه پرواز شما با اشکال مواجه شده است. شما باید در فرودگاه بین المللی بندرعباس به زمین بنشینید.»

با اصرار خلبان قرقیز بر ادامه مسیر، این بار رادار با لحن آمرانه‌تری خطاب به هواپیمای هدف می‌گوید: «هواپیمای با معرف لیما یانکی نوامبر Lyn 454 که در کریدور هوایی A-419 در ارتفاع 25هزار پا در حال پرواز هستید... تکرار می‌کنم... شما باید در فرودگاه بندرعباس عمل فرود اجباری را انجام دهید...»

با بی پاسخ ماندن مجدد این اخطار، این بار رادار به حضور شکاری‌های رهگیر اشاره کرده و می‌گوید: «لیما یانکی نوامبر Lyn 454! شما توسط شکاری‌های نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران رهگیری شده‌اید و باید در فرودگاه بندرعباس عمل فرود احباری را انجام دهید...»

اما این بار نیز خلبان مسافربری از دستور سرپیچی می‌کند.

پس از آنکه اخطارهای پی در پی رادار با بی‌توجهی خلبان مسافربری مواجه شد، این بار نوبت به هواپیمای شکاری نیروی هوایی (دنا آلفا) رسید تا حضور خود را با قدرت و صلابت تمام به نمایش بگذارد: «لیما یانکی نوامبرLyn 454، این  صدای هواپیمای شکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران است. شما رهگیری شده‌اید و باید طبق مقررات بین المللی هوایی در فرودگاه بندرعباس فرود بیایید...»

باز پاسخی از سوی خلبان بوئینگ 737 شنیده نشد.

هدف به سرعت در حال خروج از محدوده فضای بندرعباس بود.

خلبان شکاری تلاش کرد تا به هواپیمای قرقیزستانی نزدیک شود. در فاصله هزارپایی از سمت چپ، شکاری ایرانی اکنون به موازات و در کنار هدف و اندکی بالاتر از هواپیمای مسافربری روی کانال بین المللی گارد در باند فرکانس UHF با اعتماد به نفس و خونسردی کامل بار دیگر چنین اعلام کرد: «هواپیمای با معرف شناسایی Lyn 454توجه کنید...»

با بی توجهی چندین باره خلبان مسافربری، خلبان شکاری ایران تصمیم گرفت در موقعیت و فاصله بسیار نزدیکی به موازات دید خلبان، در مقابل کابین هواپیمای مسافربری قرار بگیرد و برای آخرین بار تلاش کرد با خاموش و روشن کردن چراغ های وضعیت بر روی بال چپ و راست خود و یا چراغ گردون قرمز بر روی سکان عمودی، توجه خلبان مستقر در کابین هواپیمای مسافربری را به خود جلب کند.

خلبان قرقیز به طرز عجیبی باز هم واکنش نشان نداد و خلبان شکاری نیز وضعیت را با فرمانده پایگاه در میان گذاشت اما پیام فرمانده بسیار کوتاه و قاطع بود: «... هواپیمای هدف باید در فرودگاه بندرعباس بنشیند.»

خلبان «دنا آلفا» بلافاصله پس از دریافت دستور، موقعیت خود را تصحیح و اولین رگبار مسلسل را با 3 ثانیه نواخت ممتد تیر آغاز کرد.

تیرهای مسلسل هواپیما از نوع جنگی و فشنگ 20 میلی متری، آسمان کویر ایران را به سمت جنوب کرمان شکافت.

شلیک تیرها هم کارساز نشد و خلبان شکاری از دریافت پیام مثبت از بوئینگ 737 ناکام بود اما او وظیفه داشت به هر صورت ممکن، هواپیما را به زمین بنشاند.

جنگنده آلفا دست بردار نبود. بر فراز و بر بال هواپیمای بوئینگ 737 با علائم بصری نظیر خاموش و روشن کردن چراغ های وضعیت و چشمک زن، هواپیمای مساقربری را برای چندمین بار مخاطب قرار داد که: «هواپیما با معرف شناسایی Lyn 454 برای آخرین بار اخطار می‌کنم...»

و بی درنگ دستش را به مدت 2 ثانیه بر ماشه مسلسل فشرد و بار دیگر خطی از آتش تا دوردست ترسیم شد.

حالا دیگر خلبان بوئینگ 737 کاملا متوجه قاطعیت نیروهای ایرانی شده و فهمیده بود که هواپیمایش رهگیری شده است.

زمان، این بار برای او به کُندی و برای خلبان شکاری رهگیر به سرعت سپری می‌شد.

کم کم به این نتیجه رسید که چاره‌ای جز تبعیت ندارد. درست بر فراز آسمان فرودگاه کرمان به سمت طبس، از ادامه مسیر منصرف شد و علامت بصری پرواز هواپیمای شکاری را با گردش به چپ پذیرفت و دنبال کرد.

بالاخره خلبان مسافربری به صدا آمد و گفت: «قربان! هواپیمای مسافربری، گردش به چپ را برای بازگشت آغاز کرد.»

این بهترین جمله ای بود که خلبان آلفا در طول چندین سال پرواز خود شنیده بود.

آلفا از خلبان «دنا براوو» خواست که در موقعیت پشت سر وی، ضمن مراقبت هوایی از فضای رهگیری، روند حرکت هواپیمای مسافربری را تحت نظر داشته باشد.

 

طرح گرافیکی عملیات رهگیری/ برای دیدن سایز اصلی، روی عکس کلیک کنید

ساعت 02:45 بامداد چهارم اسفندماه 1388

ایستگاه کنترل تقرب بندرعباس

برج مراقبت، اولین پیام هواپیمای مسافربری را دریافت و این خبر در اندک زمانی، کلیه عوامل اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی را چه در تهران و چه در بندرعباس با خوشحالی زائدالوصفی مواجه کرد.

خلبان «دنا آلفا» پس از اطمینان از اینکه چرخ‌های هواپیمای مسافربری در روی باند قرار گرفت، با آرامش خاطر به دور محوطه فرودگاه چرخی زد و با متوقف شدن هواپیمای مسافربری در انتهای باند، به دستور فرمانده پایگاه، آماده فرود شد.

دستگیری عبدالمالک ریگی

دقایقی بعد به خلبان شماره 2 نیز اعلام شد که عملیات با موفقیت به پایان رسیده و می‌تواند در پایگاه  فرود بیاید.

انتهای پیام


محمد بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)
شب عروسیه، آخره شبه ، خیلی سر و صدا هست. میگن عروس رفته تو اتاق لباسهاشو عوض کنه هر چی منتظر شدن برنگشته، در را هم قفل کرده. داماد سروسیمه پشت در راه میره داره از نگرانی و ناراحتی دیوونه می شه. مامان بابای دختره پشت در داد میزنند: مریم ، دخترم ، در را باز کن. مریم جان سالمی ؟؟؟ آخرش داماد طاقت نمیاره با هر مصیبتی شده در رو می شکنه میرند تو. مریم ناز مامان بابا مثل یه عروسک زیبا کف اتاق خوابیده. لباس قشنگ عروسیش با خون یکی شده ، ولی رو لباش لبخنده! همه مات و مبهوت دارند به این صحنه نگاه می کنند. کنار دست مریم یه کاغذ هست، یه کاغذی که با خون یکی شده. بابای مریم میره جلو هنوزم چیزی را که میبینه باور نمی کنه، با دستایی لرزان کاغذ را بر میداره، بازش می کنه و می خونه :
 
 
سلام عزیزم. دارم برات نامه می نویسم. آخرین نامه ی زندگیمو. آخه اینجا آخر خط زندگیمه. کاش منو تو لباس عروسی می دیدی. مگه نه اینکه همیشه آرزوت همین بود؟! علی جان دارم میرم. دارم میرم که بدونی تا آخرش رو حرفام ایستادم. می بینی علی بازم تونستم باهات حرف بزنم.
 

 دیدی بهت گفتم باز هم با هم حرف می زنیم. ولی کاش منم حرفای تو را می شنیدم. دارم میرم چون قسم خوردم ، تو هم خوردی، یادته؟! گفتم یا تو یا مرگ، تو هم گفتی ، یادته؟! علی تو اینجا نیستی، من تو لباس عروسم ولی تو کجایی؟! داماد قلبم تویی، چرا کنارم نمیای؟! کاش بودی می دیدی مریمت چطوری داره لباس عروسیشو با خون رگش رنگ می کنه. کاش بودی و می دیدی مریمت تا آخرش رو حرفاش موند. علی مریمت داره میره که بهت ثابت کنه دوستت داشت. حالا که چشمام دارند سیاهی میرند، حالا که همه بدنم داره می لرزه ، همه زندگیم مثل یه سریال از جلوی چشمام میگذره. روزی که نگاهم تو نگاهت گره خورد، یادته؟! روزی که دلامون لرزید، یادته؟! روزای خوب عاشقیمون، یادته؟! نقشه های آیندمون، یادته؟! علی من یادمه، یادمه چطور بزرگترهامون، همونهایی که همه زندگیشون بودیم پا روی قلب هردومون گذاشتند. یادمه روزی که بابات از خونه پرتت کرد بیرون که اگه دوستش داری تنها برو سراغش.
 
یادمه روزی که بابام خوابوند زیر گوشت که دیگه حق نداری اسمشو بیاری. یادته اون روز چقدر گریه کردم، تو اشکامو پاک کردی و گفتی گریه می کنی چشمات قشنگتر می شه! می گفتی که من بخندم. علی حالا بیا ببین چشمام به اندازه کافی قشنگ شده یا بازم گریه کنم. هنوز یادمه روزی که بابات فرستادت شهر غریب که چشمات تو چشمای من نیافته ولی نمی دونست عشق تو ، تو قلب منه نه تو چشمام. روزی که بابام ما را از شهر و دیار آواره کرد چون من دل به عشقی داده بودم که دستاش خالی بود که واسه آینده ام پول نداشت ولی نمی دونست آرزوهای من تو نگاه تو بود نه تو دستات. دارم به قولم عمل می کنم. هنوزم رو حرفم هستم یا تو یا مرگ. پامو از این اتاق بزارم بیرون دیگه مال تو نیستم دیگه تو را ندارم. نمی تونم ببینم بجای دستای گرم تو ، دستای یخ زده ی غریبه ایی تو دستام باشه. همین جا تمومش می کنم. واسه مردن دیگه از بابام اجازه نمی خوام. وای علی کاش بودی می دیدی رنگ قرمز خون با رنگ سفید لباس عروس چقدر بهم میان! عزیزم دیگه نای نوشتن ندارم. دلم برات خیلی تنگ شده. می خوام ببینمت. دستم می لرزه. طرح چشمات پیشه رومه. دستمو بگیر. منم باهات میام ….
 
پدر مریم نامه تو دستشه ، کمرش شکست ، بالای سر جنازه ی دختر قشنگش ایستاده و گریه می کنه. سرشو بر گردوند که به جمعیت بهت زده و داغدار پشت سرش بگه چه خاکی تو سرش شده که توی چهار چوب در یه قامت آشنا می بینه. آره پدر علی بود، اونم یه نامه تو دستشه، چشماش قرمزه، صورتش با اشک یکی شده بود. نگاه دو تا پدر تو هم گره خورد نگاهی که خیلی حرفها توش بود. هر دو سکوت کردند و بهم نگاه کردند سکوتی که فریاد دردهاشون بود. پدر علی هم اومده بود نامه ی پسرشو برسونه بدست مریم اومده بود که بگه پسرش به قولش عمل کرده ولی دیر رسیده بود. حالا همه چیز تمام شده بود و کتاب عشق علی و مریم بسته شده.

محمد بازدید : 1 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

غم های زمانه ام که بی حد باشد

یا آب و هوای دل من بد باشد

در تق تق این قطار حل خواهد شد 

وقتی حرکت به سمت مشهد باشد

IMG12525878NOrco.jpg


محمد بازدید : 1 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

پشتی طبی یکی از محصولات پر فروش می باشد که مخصوص کسانی است که کار آنها بصورت نشسته می باشد مخصوص اداره جات و رانندگان تاکسی می باشد .اگر شما هم هنگام کار کردن با در عضلات گردن و کتف مواجه شده به این معنا است که شما کم کم دارید به آرتروز گردن نزدیک می شوید و این معنای خوبی ندارد حتما شما هم می دانید که در هنگام نشستن باید حالت کمر حفظ شود که به کمر و گردن شما فشار وارد نشود .برای اینکار ما مشکل شما را تا حدی کم کرده ایم با خرید پشتی طبی صندلی می توانید براحتی به کار خود ادامه دهید .این محصول نیز برای پشتی طبی صندلی ماشین نیز تهیه شده که می توانید بر روی صندلی ماشین نصب کنید و از رانندگی نیز لذت بیرید .

 

پشتی طبی 

پشتی طبی

پشتی طبی باراد

پشتی طبی باراد

پشتی طبی صندلی

پشتی طبی صندلی

پشتی طبی صندلی ماشین

پشتی طبی صندلی ماشین

خرید اینترنتی پشتی طبی

خرید اینترنتی پشتی طبی

خرید اینترنتی پشتی طبی باراد

خرید اینترنتی پشتی طبی باراد

buy2


منبع : قیمت پشتی طبی باراد


محمد بازدید : 1 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

عاغا

میدونین ک اکثر نابغه های دنیا از بین رفته اند..

مثل : ادیسون و انیشتین و ابن سینا و...

راستش رو بخواین من هم اصن حال خوشی ندارم


تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 516